דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מי שעומד 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2381 פעמים ]

תנוחות עמידה-אוטיסטהא סטהיטי

בשלבים הראשונים של לימוד איינגאר יוגה, אנחנו מתרכזים בתנוחות העמידה. אנו עומדים על הרגליים שעות רבות כל יום, אבל אנו לא שמים לאופן בו אנו עומדים. תנוחות העמידה מלמדות אותנו איך לעמוד בצורה נכונה ומאוזנת. הן מתקנות את המבנה, הן מפתחות רגישות ליציבה, ולחלוקה נכונה של משקל הגוף על הבסיס - על כפות הרגליים והרגליים. מתוך התרגול של תנוחות עמידה, אנו לומדים איך לחלק את המשקל בצורה נכונה בטווח גדול של תנועות (של הרגליים, האגן, הגו והזרועות), מבלי לזעזע את כל הגוף ותוך שמירה על יציבות. תנוחות העמידה מפתחות גמישות, והופכות את הגוף לחזק ויציב. תוך כדי רכישת מיומנות בתנוחות העמידה נוצרת התשתית לתרגול של כל הקשת של תנוחות היוגה.

תנוחות העמידה מאפשרות הכרות עם השכבה הפיזית, החיצונית של הגוף. בתהליך זה מתפתחת בשלב הראשון היכולת להפריד בין האברים השונים ולפעול עם כל אחד מהם בנפרד. בהמשך המתרגל/ת רוכש/ת את הקואורדינציה הנדרשת ולומד/ת לחבר בין התנועות של האברים והמפרקים השונים.

בתרגול תנוחות העמידה, המתרגל/ת לומד/ת קשת רחבה של תנועות מגוונות שכלל לא היה/תה מודע/ת אליהן. יחד עם ההבנה, הדיוק והרחבת הטווח של יכולת הפעולה והתנועה, מתפתחות מיומנות, מודעות ואינטליגנציה. אלה מובילות את המתרגל/ת אל עבר הבנה עמוקה יותר של הגוף ושל עצמו/ה.

בשלב זה מתחיל למעשה המסע פנימה של כל מתרגל ומתרגלת. ההבנה העצמית מעמיקה דרך השכבה החיצונית-פיזית, אל השכבה הפיזיולוגית ומשם אל עבר השכבות הפנימיות והעמוקות יותר - של הגוף, התודעה והנפש.

כך, תנוחות העמידה משפרות את המערך השרירי שלדי, מייצרות חום בגוף, מפתחות סיבולת, עמידות וכוח רצון. הן מעודדות פעולה טובה של אברי הבטן ומערכת העיכול, הן מגבירות את זרימת הדם בעמוד השדרה, מייצרות קלילות גופנית, וגמישות מחשבתית. תנוחות העמידה עוזרות להתגבר על "המזג העייף" הטבוע בגוף ויוצרות חיוניות, פעולה ושמחה.

תרגול רצוף, רגיש ומדויק של תנוחות העמידה יוצר את הבסיס לתרגול מיטיב של כל שאר תנוחות היוגה. ההבנה והאינטליגנציה הנרכשות באמצעות לימוד ותרגול תנוחות פשוטות אלה, מהוות תשתית להמשך התפתחות האינטליגנציה בתנוחות המתקדמות יותר.

למאמר המלא- "תנוחות עמידה-אוטיסטהא סטהיטי" ב "המרכז לאיינגאר יוגה-נווה צדק"

מקורות:Light On Yoga, B.K.S Iyengar; Yoga: a Gem for Women, Geeta S. Iyengar; Yoga in Action: Preliminary course, Geeta S. Iyengar.

 

 

המרכז ליוגה הוא מרכז ללימוד, מחקר והוראת תרבות היוגה הפועל מזה עשר שנים בנוה צדק. הוא הוקם מתוך כוונה להוות מרכז ללימוד איינגאר יוגה על היבטיה השונים והרחבים. האתר מרכז מאמרים רבים על יוגה, ומכיל מידע על המרכז. המרכז ליוגה, נווה צדק, תל אביב יוגה | איינגאר יוגה | שיעורי יוגה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב